Dag 2,3: Door rivierenland - Reisverslag uit Orthen, Nederland van Ad Bovenkamp - WaarBenJij.nu Dag 2,3: Door rivierenland - Reisverslag uit Orthen, Nederland van Ad Bovenkamp - WaarBenJij.nu

Dag 2,3: Door rivierenland

Blijf op de hoogte en volg Ad

13 Juli 2016 | Nederland, Orthen

Na op dag 1 al de Rijn (of daar ter plaatse beter gezegd Lek) te zijn overgestoken, volgden nu de twee andere grote rivieren, de Waal (bij Zaltbommel) en de Maas (bij Hedel). Voor de wandelaar betekent het vooral veel asfaltwegen, maar de vergezichten over de rivieren vergoeden veel. Het weer zat mee, als er al een bui viel, was dat precies als ik ergens koffie zat te drinken. Ik heb de poncho daarom ook nog niet uit de rugzak hoeven halen. Na een overnachting in B&B 't Saenraik (de bewoners hadden het rijke gevoel uit de Zaanstreek meegenomen) volgde een verrassend overnachtingsadres aan de buitenkant van Den Bosch. In de tuin van een hoeve aan de Engelsedijk in de wijk Orthen bleek een romantisch hutje voor mij gereed te staan. Omdat ik heel vroeg in Den Bosch was, korte etappe ivm komst van mijn vader naar Den Bosch de volgende dag, kon ik nog lekker even rondkijken in de stad waar ik toch negen jaar had gewerkt voor Heineken. De vragen die ik nog had op de eerste dag: zijn de problemen met mijn heup verleden tijd?, is de rugzak niet te zwaar en is de afstelling wel goed? konden allemaal positief beantwoord worden.

  • 17 Juli 2016 - 13:23

    Gerrit:

    Hi Ad,
    De kop is eraf! Grappig te lezen dat je vrijwel direct al contact hebt met mensen die je ontmoet. Blijkbaar straal je uit niet een "gewone" wandelaar te zijn. Geen idee waarom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 28382

Voorgaande reizen:

01 Januari 2016 - 11 November 2016

Mijn Camino

Landen bezocht: